دستگاه گونی بافی

//دستگاه گونی بافی
دستگاه گونی بافی۱۴۰۲/۵/۲۴ ۹:۵۰:۳۶

توضيحات پروژه

 

 

 

طراحی و ساخت دستگاه گونی بافی

 

ساخت دستگاه گونی بافی

دستگاه گونی بافی

دستگاه گونی بافی طراحی شده توسط شرکت ایده‌آل آرسس پاسارگاد، برای دوخت گونی هایی در رنگ و ابعاد مختلف و برای کاربرد های مختلف ازجمله صنایع کشاورزی،صنایع پوشاک،صنایع ساختمانی و … استفاده می‌شود. این دستگاه از سه بخش اصلی تشکیل شده است که عبارتند از؛ سازه کناری که نگه دارنده دوک ها است، سازه میانی که شامل مکانیزم دستگاه است و فرایند بافت نخ ها در این قسمت انجام میشود و سازه متصل به سازه کناری که جمع کننده گونی  بافته شده است.

این دستگاه از روی نمونه خارجی مهندسی معکوس و باز طراحی شد. تعداد کل قطعات موجود در دستگاه(شامل قطعات تکرای و غیرتکراری) نزدیک به ۲۵۰۰ عدد است. این دستگاه حدودا از ۲۵۰ قطعه منحصر بفرد تشکیل شده است که تمام این قطعات به کمک نرم‌افزار سالیدورکس مدلسازی شده‌اند. ابعاد برداری و مدلسازی قطعات کوچک در محل شرکت ایده‌آل آرسس پاسارگاد و ابعاد برداری و مدلسازی قطعات بزرگ، در محل شرکت سازنده صورت گرفت. حدود ۱۰ قطعه، به دلیل پیچیدگی زیاد اسکن سه بعدی شدند. قطعات این دستگاه دارای تنوع زیادی در زمینه روش های ساخت هستند. فرایند ساخت برخی از قطعات شامل برش لیزر،خمکاری و نورد است. برخی از قطعات به روش ماشینکاری (شامل تراشکاریی، فرزکاری، سنگ کاری و سوراخکاری) و برخی به روش ریخته گری و فورج ساخته می‌شوند. تمام قطعات پلاستیکی موجود در دستگاه نیز به روش تزریق پلاستیک ساخته می‌شوند.

نقشه ساخت تمام قطعات، با رعایت استاندارد های صنعتی و با اعمال تلرانس های ابعادی و هندسی تهیه شدند. فایل های موردنیاز برای برش لیزر و خمکاری نیز تهیه شدند و دراختیار سازنده قرار گرفتند.

تمامی فرایندها از قبیل ابعاد برداری، مدلسازی و نقشه کشی، توسط مهندسین مجرب و متخصص مجموعه ایده‌آل آرسس پاسارگاد انجام شد. شرکت ایده‌آل آرسس پاسارگاد با بهره گیری از مهندسین مجرب از بهترین دانشگاه های کشور، قادر به انجام تمام پروژه های طراحی صنعتی به بهترین شکل و با بالاترین دقت و کیفیت ممکن است.